ההתקדמות הטכנולוגית של הטלפונים הניידים שינתה את הדרך שבה כל אחד צורך מידע ומשתמש באינטרנט. כיום כ-70% מהגלישה באינטרנט מתרחשת דרך הטלפונים הניידים. כך שהרוב המוחץ של הגולשים שיבקרו באתר העסק שאתם בונים יהיו גולשים המשתמשים בנייד.
בעקבות כך, חשוב בעת בניית אתר לעסק לעשות את המקסימום בכדי לספק לגולשים בניידים את חווית הגלישה הטובה ביותר. כיצד עושים זאת? לוקחים את הכללים הבאים על בניית אתר למובייל:
1. עובדים רק עם תבנית רספונסיבית לניידים
במידה ואינכם בונים אתר מאפס (בנייה מלאה מקוד) אתם ככל הנראה תרכשו תבנית בניית אתר שתהווה את הבסיס לעיצוב אתר האינטרנט העסקי.
בכדי להבטיח שאתר האינטרנט העסקי יראה נפלא בניידים וכל אלמנט עיצובי יכול להיות מותאם להצגה במסכים הקטנים. חשוב לבחור בתבנית אתר עם יכולות רספונסיביות.
2. האתר חייב להיטען בניידים תוך 3 שניות
זמן הטעינה של האתר בנייד הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה בניידים. כי הרי אם לוקח לאתר הרבה זמן להיטען אז רוב הגולשים יהיו מתוסכלים במיוחד.
לכן, חשוב לדאוג שהאתר נטען כמה שיותר מהר בטלפונים הניידים (גם בטלפונים ניידים ישנים). ככל שזמן הטעינה בניידי יהיה קצר יותר, כך יקטן אחוז הנטישה של מבקרים מהאתר.
3. תוכן האתר חייב להיות הכי מקוצר שניתן
טקסטים גדולים לא נראים טוב בנייד ומאוד קשים לקריאה במסך קטן. טקסט ארוך ומסורבל הוא אחד מהסיבות הגדולות ביותר לאחוז נטישה בניידים.
עקב כך, חשוב מאוד שגרסת הנייד של את העסק תהיה עם תוכן טקסט מקוצר המתאים לצפייה בניידים. יש לצמצם פסקאות ארוכות ולהשתמש יותר במשפטים קצרים בכדי לבטא את המידע הנדרש להציג ללקוחות פוטנציאליים.
4. דרכי ההתקשרות חייבים להיות מותאמים לנייד
מבקרים באתר אינטרנט עסקי בעלי סבירות גבוהה יותר להשלים המרה ככל שפעולות ההמרה שהם יכולים להשלים באתר פשוטות וקלות יותר. זה לא שונה כאשר מדובר על התאמה של אתר לניידים, במיוחד כאשר מדובר על המרה של התקשרות טלפונית.
חשוב ביותר ליצור דרכי התקשרות מותאמים למובייל כגון כפתור התקשרות מהנייד, כפתור שליחת SMS, כפתור ניווט לחנות וכו'.
5. טופס לידים קצר ככל הניתן
מסכים טלפון נייד קטן ביחס למסכים גדולים של מחשבים ניידים. בדרך כלל אלמנטים עיצוביים גדולים יוצגו בצורה בעייתית במסך הקטן. זה נכון עוד יותר כאשר מדובר על טופס צור קשר.
כלל האבצע בבניית אתר למובייל הוא לצמצם כמה שניתן את טופס צור הקשר. במילים אחרות, להשאיר רק את השדות הכרחיים ביותר.
לדוגמה, במקום לבקש שם, טלפון, אימייל ותקציר פניה בטופס צור קשר, ניתן לבקש רק שם וטלפון בכדי להקל על מילוי טופס הלידים בנייד.
GESITE אתר לעסק. בניית אתרים לעסקים, מבית מנועי צמיחה.